BLOG

5 Λάθη που μπορεί να οδηγήσουν ένα eshop στην αποτυχία
11 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2019

5 Λάθη που μπορεί να οδηγήσουν ένα eshop στην αποτυχία

0 comments 93 share

#1 Ελλιπές ή προβληματικό eshop

Είναι πολύ σύνηθες να παρατηρούμε στο internet eshop τα οποία παρουσιάζουν λειτουργικά και σχεδιαστικά προβλήματα. Φυσικά δεν μιλάμε για κραυγαλέες περιπτώσεις όπου τα οποία σχόλια μπορεί να περιττεύουν. Είναι πολλά τα σημεία που κάνουν ένα eshop να ξεχωρίζει, υπάρχουν όμως και πολύ περισσότερα αυτά που καθιστούν ένα eshop προβληματικό. Στο άρθρο αυτό δεν θα εξετάσουμε με λεπτομέρεια τα σημεία αυτά, θα αναφέρουμε όμως κάποια παραδείγματα λαθών που από την εμπειρία μας έχουμε δει να κοστίζουν σε πωλήσεις.
  • Κακό responsive design. Σήμερα, το responsive design για ένα νέο eshop ή ιστοσελίδα θεωρείται προϋπόθεση και ενσωματώνεται σε όλα τα project από όλες τις εταιρείες. Το πόσο σημασία δίνεται στην εμφάνιση και τη λειτουργικότητα για κάθε συσκευή είναι μία άλλη υπόθεση όπου εκεί δυστυχώς στις περισσότερες περιπτώσεις αντιμετωπίζονται με μία προχειρότητα. Κάθε οθόνη είναι σημαντική και πρέπει να τις παρέχεται η προσοχή που της χρειάζεται. Αρκεί να αναφέρουμε ότι πλέον το 80% του κοινού μπαίνει στα eshop και τις ιστοσελίδες από το κινητό και συνήθως είναι ένα design στο οποίο δεν δίνεται και τόση σημασία.
  • Αργή ταχύτητα eshop. Δεν μιλάμε μόνο γι’ αυτή που μετριέται από τα εργαλεία μέτρησης ταχύτητας αλλά και για την πραγματική ταχύτητα που αντιλαμβάνεται ο χρήστης. Ο βομβαρδισμός του κοινού είναι τέτοιος που ο χρόνος που δαπανά σε κάθε eshop είναι ελάχιστος. Ακόμη και αν ο πελάτης δεν αντιληφθεί συνειδητά ότι το eshop αργεί, μπορεί κάλλιστα να δημιουργήσει μία αρνητική εικόνα ακόμη και υποσεινήδητα.
  • Δύσχρηστο καλάθι και διαδικασία αγοράς. Πόσες φορές δεν σας έχει τύχει να επισκεφθείτε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα και να υπάρχουν σημεία κατά τη διαδικασία της αγοράς όπου δυσκολεύεστε ή πρέπει να επαναλάβεται μία διαδικασία παραπάνω από μία φορά. Αν σας ρωτήσουμε πόσες φορές εγκαταλείψατε μία αγορά γι’ αυτό το λόγο θα είναι δύσκολο να θυμηθείτε καθώς το πιθανότερο είναι ότι μεταβήκατε απευθείας σε νέο eshop και αποκτήσατε αυτό που επιθυμείτε. Το δύσχρηστο eshop όμως έχασε μία πώληση από εσάς και σίγουρα αμέτρητες ακόμη πωλήσεις.
Τα παραδείγματα προβληματικών σημείων στα eshop σίγουρα είναι πολύ περισσότερα και θα αναφερθούμε στην πορεία με ένα άρθρο αφιερωμένο μόνο σε αυτά. Η ομάδα μας εργάζεται με γνώση και εμπειρία έτσι ώστε να σας παρέχει ένα ολοκληρωμένο και πλήρως ανταγωνιστικό eshop για την επιχείρησή σας. Επικοινωνήστε μαζί μας και θα συζητήσουμε μαζί λύσεις που θα σας παρέχουν πραγματικά αποτελέσματα.



#2 Λανθασμένη ή έλλειψη κοστολόγησης

Το ηλεκτρονικό επιχειρείν εξελίσσεται ραγδαία. Αυτό φυσικά είναι θετικό για όσους εμπλέκονται σε αυτό. Υπάρχουν όμως και πολλοί κίνδυνοι στους οποίους αν δεν δοθεί η κατάλληλη προσοχή μπορούν να οδηγήσουν σε μεγάλα προβλήματα και λάθη. Σε πολλά σημεία είναι πολύ διαφορετική η κοστολογήση και η οικονομική διαχείριση ενός ηλεκτρονικού καταστήματος από ένα φυσικό κατάστημα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μην υπάρχει μεγάλη εμπειρία και τεχνογνωσία σε αυτή τη διαχείριση. Σε ένα eshop υπάρχουν σταθερά και μεταβλητά κόστη όπως και σε κάθε επιχείρηση, το eshop όμως απευθύνεται σε μία αγορά πολύ μεγαλύτερη από ένα φυσικό κατάστημα που παρουσιάζει μεγαλύτερες ευκαιρίες αλλά υπάρχει σαφώς και πολύ μεγαλύτερος ανταγωνισμός. Στις περισσότερες περιπτώσεις επίσης, υπάρχει άμεση δυνατότητα σύγκρισης τιμών κάτι που δεν είναι τόσο εύκολο στα φυσικά καταστήματα.

Είναι σημαντικό λοιπόν κάθε επιχειρηματίας να μελετάει με προσοχή τα προϊόντα του τόσο όσον αφορά την ποικιλία όσο και στις τιμές που τα προσφέρει. Πρέπει να συνυπολογίσει κόστη που όταν ξεκινήσει μπορεί καν να μην είχε κατά νου. Για παράδειγμα στην Ελλάδα είναι πολύ έντονο το φαινόμενο της αγοράς με αντικαταβολή. Η παραγγελία με αντικαταβολή δημιουργεί σε πολλές περιπτώσεις επιστροφές προϊόντων λόγω μη παραλαβής από την πελάτη. Αντιλαμβάνεστε τι πρόβλημα δημιουργεί αυτό στα οικονομικά της επιχείρησης και στον προϋπολογισμό καθώς δεν είναι μόνο το κόστος των μεταφορικών που τελικά επιβαρύνει τον επιχειρηματία αλλά και το κόστος για την απόκτηση ενός προϊόντος στις αποθήκες της επιχείρησης το οποίο εν τέλη δεν πωλήθηκε.

Για την αντιμετώπιση των προβλημάτων αυτών χρειάζεται πάντα το κατάλληλο business plan από ανθρώπους με γνώση και εμπειρία. Στη Fedenet μπορούμε να αναλάβουμε τη δύσκολη και ταυτόχρονα πολύ σημαντική αυτή εργασία σε συνεργασία με εσάς βασιζόμενοι στην άρτια τεχνογνωσία μας και στη 10ετή εμπειρία μας.



#3 Ανεπαρκές marketing

Το digital marketing αυτή τη στιγμή έχει αναπτυχθεί σε τέτοιο βαθμό όπου παρέχονται μία πληθώρα εργαλείων και τεχνικών που υπόσχονται εκρηκτική αύξηση πωλήσεων. Η πράξη όμως διαφέρει κατά πολύ. Δεν πρέπει να ξεχνάτε ποτέ ότι ως ένα βαθμό το marketing είναι θέμα ανταγωνισμού. Το τι budget χρειάζεται να δαπανήσετε, ποια μέσα να χρησιμοποιήσετε κλπ. είναι όλα σε συνάρτηση με την ένταση του ανταγωνισμού. Τα βασικά εργαλεία μέσω των οποίων μπορεί μία επιχείρηση να εκτελέσει digital marketing είναι σε μορφή τέτοια όπου και ένας όχι πολύ έμπειρος χρήστης να μπορέσει να ετοιμάσει και να “τρέξει” τις καμπάνιες για την επιχείρηση του. Αυτό δημιουργεί κίνδυνο για το eshop με δύο τρόπους. Πρώτον η επιχείρηση θεωρεί ότι μπορεί να τρέξει ολοκληρωμένα το marketing χωρίς να διαθέτει το κατάλληλο τμήμα marketing και την εμπειρία για κάτι τέτοιο. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα στην πλειονότητα των περιπτώσεων μεγάλα κόστη στο marketing με χαμηλά αποτελέσματα σε πωλήσεις. Δεύτερον και ίσως πιο επικίνδυνο. Η ευκολία της δημιουργίας καμπανιών για digital marketing δημιουργούν πολλές επιχειρήσεις που προσφέρουν τέτοιου είδους υπηρεσίες χωρίς όμως να διαθέτουν την κατάλληλη τεχνογνωσία. Αυτό δημιουργεί ένα “χάος” στην αγορά όπου δυσκολεύουν πολύ τα eshop στο να βρουν κατάλληλους συνεργάτες και να δημιουργήσουν μαζί τους μία ορθή και ολοκληρωμένη στρατηγική digital marketing.

Είναι πολλές οι περιπτώσεις πελατών μας που έρχονται σε εμάς αφού πρώτα έχουν ταλαιπωρηθεί αρκετά από λανθασμένες επιλογές. Το τμήμα marketing της Fedenet μπορεί να προσφέρει ολοκληρωμένες και απόλυτα προσαρμοσμένες λύσεις στις ανάγκες του κάθε είδους eshop.



#4 Κακή ποιότητα προβολής προϊόντων

Η διαδικασία μίας σωστής φωτογράφησης,, σωστών κειμένων και σωστή περιγραφή των προϊόντων ενός eshop είναι σίγουρα μία όχι και τόσο εύκολη διαδικασία. Οι πειρασμοί επίσης, είναι πολλοί. Έτοιμες φωτογραφίες από τρίτους ή από προμηθευτές, έτοιμα κείμενα από το internet κλπ. Είναι το σημείο που χρειάζεται πολύ μεγάλη προσοχή διότι είναι κάτι πολύ σύνηθες να γίνονται λάθη που κοστίζουν ακριβά. Φωτογραφίες μέτριας ή κακής ποιότητας μπορούν να καταστρέψουν ολόκληρη την εικόνα ενός eshop που κατά τα άλλα μπορεί να είναι εξαιρετικής ποιότητας. Η ανομοιομορφία στις φωτογραφίες, διότι αντλούνται από το internet ή από διάφορους προμηθευτές, μπορεί επίσης να έχει ένα κακό συνολικό αποτέλεσμα. Κείμενα που είναι αντιγραφή από άλλα eshop με ορθογραφικά ή συντακτικά λάθη δημιουργούν αρνητική εικόνα στον τελικό καταναλωτή. Επίσης, ανεπαρκής περιγραφή των προϊόντων οδηγεί τον καταναλωτή στην έξοδο από το eshop και την απώλεια του από εν δυνάμη πελάτη.

Χρειάζεται καλή μελέτη όσον αφορά αυτόν τομέα έτσι ώστε να παρουσιάζεται μία ολοκληρωμένη και ορθή εικόνα των προϊόντων στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα. Να έχετε πάντα κατά νου ότι ο καταναλωτής έχει εικόνα του προϊόντος που θα πάρει στην ψηφιακή του μορφή μέσα από το eshop. Το φυσικό προϊόν θα έρθει στα χέρια του με την παραλαβή της παραγγελίας. Είναι σημαντικό λοιπόν να τον κερδίσετε στο στάδιο λήψης απόφασης για την αγορά του.



#5 Αναποτελεσματική υποστήριξη πελατών

Οι απαιτήσεις των καταναλωτών αυξάνονται καθημερινά και ο σκληρός ανταγωνισμός δημιουργεί όλο και υψηλότερα standard για το καταναλωτικό κοινό. Η επιχείρησή σας πρέπει να είναι οργανωμένη έτσι ώστε να εξυπηρετεί αποτελεσματικά τόσο τους υποψήφιους πελάτες όσο και τους πελάτες που έχει αποκτήσει ήδη. Ο γενικός κανόνας που ισχύει στις επιχειρήσεις όπου ένας δυσαρεστημένος πελάτης μπορεί να διώξει ακόμη οκτώ εν δυνάμη πελάτες ισχύει με πολύ μεγαλύτερη ένταση στο διαδίκτυο. Σίγουρα δεν θα θέλατε αρνητικές αξιολογήσεις και αρνητικά σχόλια για το eshop σας από όπου και αν προέρχονται αυτά. Μία καθυστέρηση στην αποστολή, μία αργοπορημένη απάντηση στις απορίες ενός πελάτη, μία όχι και τόσο ευγενική συμπεριφορά αρκούν για να δημιουργήσουν ένα αρνητικό κλίμα για την επιχείρηση σας. Δράστε, λοιπόν, αποτελεσματικά. Δημιουργήσετε κανόνες και πολιτικές στην επιχείρηση σας και κρατήστε τον έλεγχο στο επίπεδο της εξυπηρέτησης πελατών. Είναι θέμα ζωτικής σημασίας για το eshop σας.

 


Τα παραπάνω αποτελούν πέντε σημεία με τεράστια ουσία που κάνουν πραγματικά τη διαφορά. Σημεία που χρειάζονται την κατάλληλη προσοχή και σημασία από την επιχείρηση σας και τους κατάλληλους συνεργάτες για την υλοποίηση τους. Η εταιρεία μας βρίσκεται δίπλα σας ως ένα από τους πιο πολύτιμους συνεργάτες στη διαδικτυακή σας επιχείρηση συμβάλλοντας συνεχώς με τη γνώση και την εμπειρία μας προς το κοινό στόχο που έχουμε μαζί σας που δεν είναι άλλος από την επιτυχημένη ανοδική πορεία του eshop σας.

Είμαστε στη διάθεσή σας να συζητήσουμε το δικό σας project και δώσουμε μαζί λύσεις που θα οδηγήσουν σε ανοδική πορεία την επιχείρηση σας. Επικοινωνήστε μαζί μας για περισσότερες πληροφορίες.