BLOG

15 λόγοι που καθιστούν αναγκαίο να προχωρήσετε σε ένα B2B e-commerce site
14 ΜΑΪΟΥ 2019

15 λόγοι που καθιστούν αναγκαίο να προχωρήσετε σε ένα B2B e-commerce site

0 comments 55 share
Ένα από τα βασικά δεδομένα της επιχειρηματικότητας το 2019 είναι το site σας να πληροί τις κατάλληλες προδιαγραφές που απαιτούνται σύμφωνα με τις ανάγκες του σήμερα. Τι σημαίνει αυτό; Αυτό σημαίνει ότι οι πιθανοί πελάτες σας θα αλληλεπιδράσουν και θα ασχοληθούν με την ιστοσελίδα σας πολύ πριν να μιλήσουν με κάποιον από την ομάδα σας.



Εάν θεωρήσουμε αυτονόητο το γεγονός ότι οι περισσότερες αποφάσεις αγοράς στον κόσμο του B2B ξεκινούν με μια αναζήτηση στο διαδίκτυο, θα πρέπει να παραδεχθούμε ότι η κατοχή του κατάλληλου website όχι μόνο βοηθά τους πιθανούς αγοραστές να βρουν την επιχείρησή σας, αλλά διαδραματίζει επίσης βασικό ρόλο στην ενθάρρυνση τους να ασχοληθούν με την επιχείρηση σας.
 
Οι ημέρες όπου κάθε επιχειρηματική συμφωνία έκλεινε ένα ακριβό δείπνο ή ένα μπουκάλι κρασί έχουν περάσει ανεπιστρεπτί. Σήμερα, οι αγοραστές χρησιμοποιούν τις μηχανές αναζήτησης για τις απαντήσεις τους, βρίσκοντας λύσεις στα προβλήματα τους επισκεπτόμενοι τα online καταστήματα για να βρουν τις πληροφορίες που χρειάζονται.
 
Εάν η επιχείρησή σας δεν διαθέτει πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου B2B ή έχετε μία, αλλά δεν έχετε αφιερώσει αρκετό χρόνο ή πόρους για την ανάπτυξή της, χάνετε την ευκαιρία να αυξήσετε την προβολή της επιχείρησής σας, συνεπώς και τα έσοδα σας.
 
Πρέπει να σκεφτείτε την πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου B2B ως το ψηφιακό κατάστημα της επιχείρησής σας - είναι ο ευκολότερος τρόπος προβολής των προϊόντων και των υπηρεσίων της επιχείρησής σας και συνεπώς η ευκαιρία σας να προωθήσετε το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα σας και τα επιχειρηματικά οφέλη που μπορούν να προσφέρουν οι λύσεις σας.


 

Τα οφέλη του Β2Β e-Commerce


 
[#1]  Αύξηση εσόδων-μείωση κόστους

Η αύξηση των εσόδων σας με ταυτόχρονη μείωση του κόστους της επιχείρησης σας, είναι το πρώτιστο όφελος της B2B πλατφόρμας.

Η πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου B2B προσφέρει πληθώρα εργαλείων διαχείρισης και παρακολούθησης των πελατών, των προμηθευτών, των παραγγελιών και γενικότερα των διαδικασιών σας.
 
 
 
​Με την αυτοματοποίηση και τον εξορθολογισμό αυτών των διαφόρων διαδικασιών, η επιχείρησή σας έχει τη δυνατότητα:
 Να μειώσει το περιττό κόστος και 
 Να κάνετε τις επιχειρησιακές σας διαδικασίες πιο αποτελεσματικές.
 
 





 

 

[#2]  Ανοικτό όλο το εικοσιτετράωρο

Δεδομένου ότι δεν είναι ένα φυσικό κατάστημα, το B2B ηλεκτρονικό σας κατάστημα μπορεί να συνεχίσει τις εργασίες σας πολύ πέρα ​​από τις συνήθεις ώρες λειτουργίας. Δεν χρειάζεται να διατηρείτε προσωπικό καθ' όλη τη διάρκεια της ημέρας καθώς λειτουργεί ανεξάρτητα.


 
[#3]  Feedback πελατών 

Προσφέροντας στους πελάτες σας ένα εξαιρετικό ηλεκτρονικό κατάστημα B2B, μπορείτε να τους μετατρέψετε στους μεγαλύτερους σας promoters. Οι πελάτες που μοιράζονται τον ενθουσιασμό τους μπορούν να έχουν απίστευτο αντίκτυπο στην επιτυχία της επιχείρησης σας.

Σε τελική ανάλυση εσείς σαν πελάτες τι θα εμπιστευόσασταν περισσότερο: ένα διαφημιστικό κείμενο ή μια θετική κριτική από άλλον πελάτη;





[#4]  Πολύτιμες πληροφορίες μέσω των analytics

Ο κύριος στόχος των επιχειρήσεων μέσω της εξυπηρέτησης των πελατών τους, είναι να κατανοήσουν καλύτερα τους πελάτες τους.

Με τον τρόπο αυτό, οι επιχειρήσεις προσπαθούν να βελτιώσουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους, ως εκ τούτου, τις πωλήσεις και τα κέρδη τους.

Μία πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου B2B είναι πολύτιμη για αυτό το σκοπό καθώς σας παρέχει πλήρη εικόνα για το τι αναζητούν οι πελάτες σας. Μπορείτε επίσης να καταλάβετε μέσω ποιου μέσου σας προσεγγίζουν.

Σας δίνει επίσης λεπτομερή στατιστικά στοιχεία πωλήσεων για κάθε πελάτη σας, όπως:
 Έσοδα
 Ποσοστά κέρδους
ή ακόμα και
 Τις εκπτώσεις εντός συγκεκριμένης χρονικής περιόδου.

Με τόσα διαθέσιμα δεδομένα, δεν κάνετε πλέον αόριστες εκτιμήσεις. Έτσι, παρακολουθώντας τέτοιες μετρήσεις και δεδομένα, μπορείτε να κάνετε πιο προσιτά τα προϊόντα σας, να δημιουργήσετε προσφορές κ.ο.κ.


 
[#5]  Εύρεση νέων πελατών

Ένας μεγάλος αριθμός επιχειρήσεων προμηθεύεται πλέον ηλεκτρονικά, πράγμα που σημαίνει ότι μπορεί να επιτευχθεί μια σημαντική αγορά στον ηλεκτρονικό τομέα. Οι Β2Β πλατφόρμες μπορούν να οδηγήσουν την απόκτηση νέων πελατών καθώς οι πελάτες αναζητούν και συγκρίνουν online.

Ως εκ τούτου, είναι σημαντικό να επενδύσετε σε πλατφόρμα B2B καθώς μπορείτε να επεκτείνετε την εμβέλειά σας πέρα ​​από τους απλούς αγοραστές που οι πωλητές σας μπορούν να συναντήσουν πρόσωπο με πρόσωπο.



[#6]  Εύρεση νέων αγορών

Αναφέραμε ήδη ότι μία πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου Β2Β μπορεί να σας βοηθήσει να προσεγγίσετε περισσότερους πελάτες. Αυτοί οι πελάτες δεν πρέπει αναγκαστικά να βρίσκονται στις ήδη υπάρχουσες αγορές σας.

Το ηλεκτρονικό εμπόριο Β2Β διευκολύνει περισσότερο από ποτέ την εξυπηρέτηση μιας ευρύτερης διεθνούς αγοράς, καθώς μία Β2Β πλατφόρμα δεν βασίζεται στη διαθεσιμότητα των πωλητών σας και μπορεί να είναι διαθέσιμη όλο το 24ωρο, 365 ημέρες το χρόνο, εξαλείφοντας το πρόβλημα που συχνά δημιουργούν οι διαφορές χρόνου στη διαδικασία παραγγελίας.

 

[#7]  Λύνει τα χέρια στους αντιπροσώπους σας

Μια πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου Β2Β συμβάλλει επίσης στη βελτίωση της αποτελεσματικότητας των αντιπροσώπων σας. Όπως προαναφέραμε, τέτοιες πλατφόρμες είναι εύχρηστες.

Κατά συνέπεια, οι αντιπρόσωποι πωλήσεων μπορούν απλά να τραβήξουν τα δεδομένα της πλατφόρμας σας (αυτά στα οποία εσείς θα τους δώσετε πρόσβαση), στα τηλέφωνα ή το tablet τους για να απαντήσουν στις ερωτήσεις των καταναλωτών, να ελέγξουν την απογραφή των προϊόντων και να προτείνουν προϊόντα μεταξύ άλλων.

Μια τέτοια πλατφόρμα, επομένως, αποχαιρετά τους τεράστιους καταλόγους χαρτιού για τον έλεγχο της διαθεσιμότητας των προϊόντων και ούτω καθεξής.



[#8]  Αυτοματοποίηση συναλλαγών 

Οι επιτυχημένες εταιρείες γνωρίζουν ότι οι διαδικασίες που μπορούν να αυτοματοποιηθούν θα πρέπει να αυτοματοποιηθούν. Αυτό όχι μόνο διευκολύνει τις επιχειρηματικές διαδικασίες, αλλά απομακρύνει και μεγάλο μέρος της πιθανότητας ανθρώπινου λάθους. Όσο μεγαλώνει η επιχείρηση σας, τόσο περισσότερα λάθη θα γίνονται, ανεξάρτητα από το πόσο προσεκτικοί είναι οι υπάλληλοί σας.

Αν όμως έχετε μια πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου Β2Β που αυτοματοποιεί όλες τις συναλλαγές, τότε υπάρχει ελάχιστη πιθανότητα για λάθη.



[#9]  Ευκολότερη είσπραξη χρημάτων

Ένα άλλο πλεονέκτημα της ύπαρξης μιας Β2Β πλατφόρμας είναι ότι κάνει την είσπραξη των πληρωμών ευκολότερη. Και δεν την κάνει ευκολότερη  μόνο γιατί να είναι σε θέση να χρεώνει τον πελάτη άμεσα, αλλά και γιατί κάνει ευκολότερες τις επαναλαμβανόμενες και τις τακτικές πληρωμές. Μέσω μιας B2B πλατφόρμας, οι επιχειρήσεις είναι σε θέση να χρεώνουν αυτόματα και συστηματικά τους πελάτες τους και να εισπράττουν σε τακτική βάση από αυτούς. Αυτό είναι πιο βολικό και για την επιχείρηση και για τον πελάτη.







[#10]  Ταχύτερη εκτέλεση των παραγγελιών με Cloud-Based συστήματα
 
Η online πώληση δίνει στους πωλητές B2B τη δυνατότητα να επιταχύνουν τις διαδικασίες εκπλήρωσης των παραγγελιών τους όταν χρησιμοποιούν μια σύγχρονη Cloud-Based Β2Β πλατφόρμα.

Σήμερα, οι Β2Β πλατφόρμες που βασίζονται σε τεχνολογία Cloud (σε αντίθεση με της παλαιότερης τεχνολογίας πλατφόρμες, με όλα τα προβλήματα συγχρονισμού που αυτές συνεπάγονταν) έχουν ενσωματωμένα συστήματα διαχείρισης παραγγελιών και ενσωματώνουν εύκολα άλλα λογισμικά.

Συνεπώς οι πωλητές Β2Β μπορούν να αξιοποιήσουν τα συστήματά τους για να αυτοματοποιήσουν τις παραγγελίες, τις ενημερώσεις αποθεμάτων και το χειρισμό πολύπλοκων διαδικασιών όπως η μερική παράδοση και οι πολλαπλές αποθήκες και να κάνουν πράξη την γρήγορη και ακριβή παράδοση στους πελάτες τους.



[#11]  Οι αγοραστές είναι πλέον εξοικειωμένοι με το διαδίκτυο
 
Τα καταστήματα Β2Β πρέπει να προσελκύσουν αγοραστές πιο εξοικειωμένους με το διαδίκτυο. Συνεπώς πρέπει να ωθήσουν τους αγοραστές στο website τους.

Σύμφωνα με έρευνες περίπου το
90% των αγοραστών χρησιμοποιούν το διαδίκτυο για την έρευνα αγοράς τους 
και το
30% των αγοραστών πραγματοποιούν το μισό ή το μεγαλύτερο μέρος των αγορών τους μέσω B2B πλατφόρμας, ποσοστό που αναμένεται να διπλασιαστεί στα επόμενα 3 χρόνια.



[#12]  Προσφέρουν καλύτερη εμπειρία για τον πελάτη
 
Η προσθήκη του ηλεκτρονικού εμπορίου στη στρατηγική πώλησης επιτρέπει στα καταστήματα B2B να παρέχουν μια ολοκληρωμένη εμπειρία στους πελάτες, αφού:

  Οι πελάτες μπορούν να κάνουν αγορές σε πολλά κανάλια πωλήσεων.

  Η εύρεση προϊόντων, η σύγκριση των τιμών και η παραγγελιοληψία είναι ευκολότερη online.

 Η παράδοση είναι γρήγορη και ακριβής.

  Η υπηρεσία είναι προσωπική.

 
 
 
Οι επιχειρήσεις που θέλουν να είναι ανταγωνιστικές στο μέλλον θα πρέπει να επικεντρωθούν στην εμπειρία των πελατών. Το ηλεκτρονικό εμπόριο σας επιτρέπει να προσφέρετε αυτή την εμπειρία.
 
 








[#13]  Αποτελεσματικότερη διαχείριση προμηθευτών
 
Οι επιχειρήσεις πρέπει να διαχειρίζονται ταυτόχρονα τους προμηθευτές τους. Πρέπει να γνωρίζουν ποια είναι τα αποθέματα τους και πότε θα χρειαστεί να παραγγείλουν περισσότερα.

Επίσης, πρέπει να επικοινωνούν με πολλούς προμηθευτές ταυτόχρονα για να εξασφαλίσουν ότι θα παραγγείλουν τη σωστή ποσότητα στην καλύτερη τιμή. Αυτό συνεπάγεται την ανάγκη πολλών υπολογιστικών φύλλων, τηλεφωνικών κλήσεων και φαξ.

Αυτές οι διαδικασίες γίνονται πολύ πιο εύκολα, αν είστε συνδεδεμένοι online με τους προμηθευτές σας. Μέσα από την αυτοματοποίηση και τις online διαδικασίες, μπορείτε να λαμβάνετε ειδοποίηση όταν το απόθεμα είναι χαμηλό και από ποιον να παραγγείλετε με βάση τα δεδομένα σας.

Μπορεί συνεπώς θα σας εξοικονομήσει χρόνο και χρήμα, εξαλείφοντας το ανθρώπινο λάθος.



[#14]  Η επιχείρηση σας θα μοιάζει περισσότερο με B2C
 
Τα B2B e-commerce sites ξεκίνησαν αρχικά ως απλά portals εξυπηρέτησης πελατών. Άλλα sites ήταν απλώς ηλεκτρονικοί κατάλογοι και εξυπηρετούσαν μόνο υπάρχοντες πελάτες.

Πλέον τα B2B καταστήματα χρησιμοποιούν διάφορες τεχνικές για να αποκτήσουν νέους πελάτες και να αυξήσουν τα έσοδά τους.

Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι οι πλατφόρμες B2B αρχίζουν να μοιάζουν με B2C e-commerce sites (γνωστά και ως e-shop). Κατασκευάζονται για να προσελκύσουν νέους πελάτες που ψάχνουν και συγκρίνουν νέα προϊόντα. Πρέπει να είναι εύκολα στη χρήση τους και να εστιάζουν σε απλές διαδικασίες για να αυξήσουν τα conversions.



[#15]  Τι πρέπει να κάνετε στη συνέχεια: Επιλέξτε την κατάλληλη πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου B2B
 
Είτε είστε έτοιμοι είτε όχι, το ηλεκτρονικό εμπόριο γίνεται αναπόσπαστο μέρος της βιομηχανίας B2B. Εάν θέλετε να βγείτε μπροστά από τον ανταγωνισμό, πρέπει να επωφεληθείτε από τα πλεονεκτήματα του ηλεκτρονικού εμπορίου B2B.

Για ορισμένους από εσάς, αυτό σημαίνει αναβάθμιση ή επιλογή για πρώτη φορά της πλατφόρμας ηλεκτρονικού εμπορίου σας.
 
 
 
Επικοινωνήστε μαζί μας για να σας προτίνουμε τις κατάλληλες λύσεις για τις ανάγκες σας και να προχωρήσουμε στην ορθή ψηφιακή μετάβαση και ανάπτυξη της επιχείρησής σας!